Haltian ja Caritas ovat sopineet yhteistyöstä

Tiedote 15.02.2017

Haltian ja Caritas ovat sopineet yhteistyöstä: Haltian toimittaa Rovaniemelle avattavaan palvelutaloon Snowfox-hälytyslaitteet

OULU – 15.02.2017 – Oululainen Haltian laajentaa hälytysnappina toimivan Snowfox-puhelimensa saatavuutta palveluasumisen yksiköihin. Haltian on sopinut Caritas konsernin kanssa pitkäaikaisesta yhteistyöstä ja hälytyslaitteiden toimituksesta Caritaksen palveluasumisen yksiköihin. Toimitukset alkavat maaliskuussa Rovaniemelle avautuvaan uuteen palvelutaloon, jonne Haltian toimittaa Snowfox-puhelimet asukkaiden lisäturvaksi.

Muotoilultaan kaunis, kannettava ja pienikokoinen kommunikaatiolaite Snowfox on suunniteltu helppokäyttöiseksi, sekä sään- ja iskunkestäväksi. Sen turvapuhelinominaisuus on nopeasti käytettävissä avun hälyttämiseen ja yksinkertaiseen viestintään. Laite tarjoaa ratkaisun omaisen ja hoitohenkilökunnan tärkeimpään huolenaiheeseen: heidän läheisensä ja asiakkaidensa turvallisuuteen.

”Olemme iloisia, että Snowfoxin käyttäjäkunta laajentuu nyt lapsista ikäihmisten ja vammaisten asumispalvelujen puolelle. Turvalaitteena Snowfox toimii erinomaisesti monenlaiseen tarpeeseen,” kertoo Haltianin toimitusjohtaja Pasi Leipälä.

Markkinoilla olevista puhelimista Snowfox eroaa helpon käyttöönottonsa takia: Snowfox-puhelin tulee valmiiksi esiasennetun SIM-kortin kanssa. Snowfoxin hälytysnapista voi lähettää soittopyyntöjä viiteen eri numeroon ja soitto Snowfox-puhelimeen tapahtuu ilmaiseksi ladattavan älypuhelinsovelluksen avulla. Snowfoxin vahvuus on myös siinä, että sen paikannusominaisuudet voidaan ottaa haluttaessa myöhemmin käyttöön.

Haltianin tausta on Nokiassa, ja yrityksen osaaminen on paras lähtökohta Snowfoxin kaltaisen langattoman laitteen toteutukselle. Laitteen akunkesto on jopa viikon.

Snowfox-hälytyslaitteet tuovat asiakkaillemme lisäturvaa

”Olemme innoissamme yhteistyöstä Haltianin kanssa. Snowfox-puhelimen avulla ikääntynyt ja vammainen ihmisen voi asua siellä missä haluaa, vaikka hänellä olisi avuntarvetta. Laitteen avulla asiakkaamme saavat yhteyden hoitohenkilökuntaamme helposti. Syksyllä Caritaksen Oulun palvelutaloissa toteutetuissa pilottitestauksissa laite sai positiivista palautetta testikäyttäjiltä. Laite koettiin turvaa tuovaksi ja helppokäyttöiseksi. Tälle laitteelle on selvästi kysyntää”, sanoo Caritas Palvelut Oy:n toimitusjohtaja Timo Kaukonen.

Haltian: Tuija Postari-Kivistö, +358 40 5191424, tuija.postari-kivisto@haltian.com

Caritas: Timo Kaukonen, +358 40 171 5474, timo.kaukonen@caritaslaiset.fi

Snowfox: http://www.snowfoxfamily.com/fi/

Haltian lyhyesti