Haltian julkistaa Snowfox-paikannuspuhelimen kansainvälisille markkinoille

~ Ex-Nokialaiset julkistivat tänään joukkorahoituskampanjan tukeakseen Maailman ensimmäisen paikannuspuhelimen, tutummin paikkarin maailmanvalloitusta”

~ Lapsille suunnattu laite tarjoaa sekä puhelu- että paikannusominaisuudet ja tuo täten vanhemmille mielenrauhaa lapsen ensimmäisille itsenäisille retkille lähiympäristössä.~

Oulu, Suomi 28. kesäkuuta 2016: Oululainen, ex-Nokialaisten vuonna 2012 perustama Haltian aloitti tänään joukkurahoituskampanjan Indiegogo-palvelussa tukeakseen uuden tuotteensa, Snowfox Paikannuspuhelimen maailmanvalloitusta. Pieni, noin tulitikkuaskin kokoinen paikannuspuhelin tarjoaa pienten lasten vanhemmille uuden tavan edistää lastensa aktiivisuutta ja itsenäistymistä tarjoamalla sekä perheen keskeiset puhelut, että paikannusominaisuudet samassa paketissa.

Snowfox Paikannuspuhelin toimii yhdessä Haltianin kehittämän palvelun ja Snowfox älypuhelinsovelluksen kanssa. Sovellus on saatavilla sekä iPhonelle, että Androidille. Paikannuspuhelin itsessään sisältää GPS -paikantimen ja puhelutoiminnallisuuden, jolloin perheen yhteys säilyy lapsen liikkuessa esimerkiksi kavereiden luona tai koulumatkoilla.

Laitteessa on vain yksi nappi, jota käyttämällä lapsi voi lähettää soittopyynnön vanhemmille, ja vanhemmat voivat sitten soittaa takaisin lapselle suoraan Snowfox –älypuhelinsovelluksesta. Laitteella vastataan puheluihin samaa näppäintä käyttäen, joten sen käyttö on mahdollisimman yksinkertaista. Sovellus tuo vanhemmille ja muille nimetyille henkilöille myös arvokasta tietoa lapsen liikkeistä; reaaliaikaisen paikannusominaisuuden lisäksi laitteelle voi sovelluksessa määrittää tuttuja paikkoja, joista tulee vanhempien älypuhelimeen paikkatietoviestejä lapsen saapumisesta ja lähtemisestä.

”Älypuhelimet eivät sovellu hyvin pienille lapsille. Eri tutkimusten mukaan älypuhelinten käyttö voi olla lapselle haitallista, vaikuttaen muun muassa lapsen aktiivisuuteen, ryhtiin ja puheen kehitykseen.” kertoo Haltianin toimitusjohtaja Pasi Leipälä. ”Poistamalla puhelimesta näytön ja kokoa pienentämällä olemme pystyneet muuttamaan lasten tapaa ottaa uutta teknologiaa elämäänsä. Sen lisäksi, että perheenjäsenet voivat olla paremmin yhteydessä lapsen itsenäistymisen kynnyksellä, tuo laite vanhemmille myös mielenrauhaa, tiedottaen reaaliajassa aktiivisen lapsen liikkeistä paikkatieto-ominaisuuksien kautta”

Snowfox Paikannuspuhelimen tärkeimmät ominaisuudet:

• Tehokas reaaliaikainen GPS -paikannin – GPS, jonka antennien toiminnallisuus on hiottu huippuunsa.
  • Puhelutoiminnot – puhelut vanhemman kanssa kaiuttimen ja sisäisen mikrofonin avulla
  • Yksi kuukausimaksu, joka sisältää kaiken laite on valmis käyttöön suoraan pakkauksesta ja toimii paikallisella puhelinnumerolla.
  • Pieni koko ja kannettavuus – laitteen mitat ovat 50x50x12mm ja se painaa vain 37 grammaa, jolloin sitä on miellyttävä pitää mukana.
  • Leikin kestävä laite – Snowfox Paikannuspuhelin sopii aktiiviseen elämään. Se on roiskevesitiivis ja sen design on tehty mukana pidettäväksi. Laitteessa olevaan lenkkiin voi kiinnittää erilaisia kiinnitystuotteita, kuten karabiinihakoja tai kaulanauhoja.
  • Erinomainen akun kesto – laite toimii jopa yli viikon yhdellä latauksella. Laite ladataan käyttäen standardi Micro-USB –laturia.
  • Sisäänrakennettu SIM – laitteeseen asennetaan SIM-moduuli tehtaalla, jolloin laite toimii sekä 2G, että 3G verkoissa kansainvälisesti.
  • Suunniteltu ja valmistettu Suomessa – laite on kokonaan Haltianin suunnittelema ja sen valmistus tapahtuu yhteistyökumppaneiden kanssa Suomessa.

Laite julkistettiin Suomessa jo aiemmin, mutta joukkorahoituskampanjan kautta sille haetaan nyt kansainvälistä näkyvyyttä. Laite tulee lähiviikkojen aikana myyntiin myös jälleenmyyjille Suomessa, mutta kampanjan kautta sen saa kampanja-alennuksella omakseen. Kampanja alkoi 28.6.2016 ja kestää elokuun 4. päivään. Joukkorahoituksella kerätään näkyvyyden lisäksi rahoitusta eri maaversioiden valmistukseen. Suomalaisilla onkin nyt oiva tilaisuus tukea kotimaisen tuotteen menestystä maailmalla.

“Haemme kampanjan kautta markkinapalautetta ja tilauksia, jotta osaamme paremmin valmistautua myyntiin ja markkinointiin kansainvälisesti. Varoja tullaan käyttämään maakohtaisten data- ja puhelupakettien valmisteluun, sekä kohdemaaversioiden valmistukseen” Leipälä kertoo. “Uskomme, että olemme Snowfoxin kanssa löytäneet jotain uutta mobiilimarkkinaan. Meidän käyttäjätutkimuksista saamamme palaute on erittäin rohkaisevaa ja tiedämme, että Suomessa on perheitä, joille aktiivinen elämä ja parempi yhteydenpito ovat tärkeitä ilman älypuhelinten haittavaikutuksia.

-Loppu-

Huomioita

Kampanjassa ostettujen Paikannuspuhelinten toimitukset alkavat lokakuussa 2016 ja loput laitteet pyritään toimittamaan loppuvuoden aikana. Laite on nyt myyntivalmis ja sen myynti alkaa Suomessa heinäkuun aikana. Laitteen suositushinta tulee olemaan 149€ ja sen lisäksi laitteeseen sisältyy palvelu, joka maksaa 9,90€ kuukaudessa, sisältäen kaiken datan, kotimaan matkapuhelinnumeron ja puhelut.

Lisää tietoa laitteesta: http://snowfoxfamily.com/fi/

Joukkorahoituskampanjan osoite: https://igg.me/at/snowfox

Haltian lyhyesti

Haltian on suomalainen suunnittelutalo joka suunnittelee asiakkailleen uusia langattomia huipputuotteita ideasta myyntipakkaukseen asti. Haltian työllistää tällä hetkellä yli 80 mobiilialan huippuosaajaa, jotka pystyvät tuotteistamaan vaikeimmatkin konseptit lopputuotteeksi asti. Ennen Snowfox -paikannuspuhelinta Haltian on itse tuonut markkinoille yrityksille suunnattuja asioiden internetin teknologia-alustoja Thingsee- brändin alla. Yritys on perustettu vuonna 2012 ja on yksi Pohjois-Suomen nopeimmin kasvaneista yrityksistä. Lisätietoja löytyy osoitteessa www.haltian.com