Haltian Oy yhtiöittää Thingseen

Oululainen langattoman teknologian tuotekehitykseen ja tuotteistukseen erikoistunut Haltian Oy on yhtiöittänyt Thingsee Oy:n omaksi tytäryhtiökseen. Samaan aikaan yhtiö aukaisee Thingsee Onen verkkokauppamyynnin Euroopan ja Amerikan markkinoille osoitteessa Thingsee.com.

Thingsee Oy suunnittelee ja valmistaa erilaisia langattomin yhteyksin varustettuja elektronisia laitteita asioiden- ja teollisen internetin sovelluskehittäjille. Thingseen verkkokauppamyyntiin tuleva lippulaivatuote Thingsee One on maailman ensimmäinen heti käyttövalmis jokamiehen älykäs sensorilaite. Sen Beta -toimitukset ovat jo alkaneet tuotteen tilanneille ensikäyttäjille ja tuotetta on tilattu jo 35 maahan. Laitetoimitukset aloitetaan kesällä 2015.

Thingsee Oy

Thingsee Oy:tä lähtee vetämään monipuolisesti osaava ja kokenut tiimi. Yhtiön toimitusjohtajaksi on nimetty Pasi Jokinen, joka siirtyy toimeen Workflower-ohjelmistotalon toimitusjohtajan tehtävästä. Thingseen perustaja Ville Ylläsjärvi jatkaa yhtiön hallituksessa, sekä operatiivisessa roolissa markkinoinnin ja tuotekehityksen johtotehtävissä. Anu Lapola lähtee johtamaan yhtiön operatiivista toimintaa ja Kari Kujala on nimitetty myyntijohtajaksi rakentamaan Thingseelle kansainväliset myyntikanavat.

”Thingsee-toimintojen yhtiöittäminen auttaa Haltian Oy:tä keskittymään suunnittelupalvelutyöhön, ja antaa parhaat edellytykset Thingsee Onen tuotelanseeraukselle sekä Thingseen kasvulle”, kommentoi Haltian Oy: n toimitusjohtaja ja Thingsee Oy:n hallituksen puheenjohtaja Pasi Leipälä. Haltian Oy rahoittaa alkutaipaleella yhtiön toimintaa, mutta rahoitusta on tarkoitus hakea kansainvälistymiseen myös Haltian Groupin ulkopuolelta vuoden 2015 aikana.

Thingsee One

Thingsee One on erittäin moderni IoT -kehittäjälaite. Monipuolisella liitettävyydellä (mm. GPRS, WLAN, Bluetooth Low Energy 4.1), useilla sensoreilla sekä korkealuokkaisella mekaniikalla ja käyttöliittymällä varustettu laite on suunniteltu mobiilikäyttöön matkapuhelinverkon kautta. Iskun- ja vedenkestävä laite toimii myös ilman virtalähdettä: optimoidun virrankulutuksen myötä akku kestää yhdellä latauksella jopa vuoden ajan.

Thingsee One mahdollistaa IoT- ja sensorisovellusten nopean luonnin ja käyttöönoton. Alkuun kohderyhmänä ovat elektroniikkaharrastajat ja ohjelmistokehittäjät, jotka haluavat rakentaa uusia

asioiden ja teollisen internetin sovelluksia nopeasti. Thingsee One on nyt tilattavissa ennakkoon osoitteesta Thingsee.com.

Pasi Leipälä
CEO, Haltian Oy
+358 40 5434579, pasi.leipala@haltian.com

Pasi Jokinen