Seuraavan sukupolven paikannin aktiivisille lapsiperheille

Haltian ja Kii yhdistävät osaamisensa uudessa laitteessa lisätäkseen lapsiperheiden turvallisuutta ja mielenrauhaa

Oulu, 16. helmikuuta 2016 – Oululainen huipputeknologiaan keskittynyt suunnittelupalvelutarjoaja Haltian julkaisi tänään uuden kannettavan paikannus- ja kommunikaatiolaitteen nimeltään Snowfox. Laite on toteutettu yhteistyössä johtavan Internet of Things –pilvipalveluiden tarjoajan Kiin kanssa. Seuraavan sukupolven kestävä ja pienikokoinen laite on varustettu puheluominaisuudella, puhelinsovelluksella ja GPS-paikannuksella, jonka avulla voi seurata laitetta kantavan lapsen liikkeitä ja sijaintia. Laite tarjoaa ratkaisun jokaisen vanhemman tärkeimpään huolenaiheeseen: lasten turvallisuuteen.

Markkinoilla on jo useita paikantimia mutta Snowfoxin mukana tuleva SIM-kortti ja helppo käyttöönotto tekevät siitä monella tavoin kilpailijoitaan paremman:

1. Turvallinen puheluominaisuus lisättynä napilla, jota voi käyttää avun hälyttämiseen tai yksinkertaiseen viestintään;
  2. Luotettava ja tarkka GPS-paikannus;
  3. Sään- ja iskunkestävä ulkokuori;
  4. Mahdollisuus luoda karttaperusteisia paikkoja, ja saada ilmoituksia lapsen liikkeistä niiden lähellä ja sisällä, sekä varoituksia lapsen lähestyessä kiellettyä paikkaa;
  5. Yksinkertaisuus ja helppous: sekä lasten käyttämä laite että aikuisille suunnattu puhelinsovellus tekevät palvelusta helposti käyttöön otettavan ja opittavan;
  6. Värikäs ja innostava ulkoasu, jonka ansiosta laite sopii hyvin kiinnitettäväksi esimerkiksi lapsen takkiin, vetoketjuun tai repun sisälle.

“Yrityksemme tausta on Nokiassa, ja maailmanluokan insinööriosaamisemme on paras lähtökohta Snowfoxin kaltaisen luotettavan ja helppokäyttöisen langattoman laitteen toteutukselle”, kertoo Haltianin toimitusjohtaja Pasi Leipälä “Tuotteemme auttaa vanhempia saavuttamaan mielenrauhan tarjoamalla mahdollisuuden uudenlaisen turvaympäristön luomiseen läheisten kesken”.

“Menestyksekkään IoT –laitteen takana on tarve yhdistää saumattomasti ratkaisun eri osat – laite, pilvipalvelu, sovellus ja tietoliikenne. Snowfoxin kohdalla Haltian ja Kii ovat onnistuneet tässä, mistä syystä olemme erittäin innoissamme yhteistyöstämme Haltianin kanssa, sanoo Kiin toimitusjohtaja Masanari Arai. “Haltianin laite- ja ohjelmisto-osaaminen yhdistettynä Kiin skaalautuvaan pilvipalveluun tekevät Snowfoxista tuotteen, joka erottuu selvästi edukseen muista vastaavista tuotteista.”

Snowfox on nähtävillä Haltianin alueella (halli 5, koju 5C43) tämän vuoden Mobile World Congress -tapahtumassa, joka järjestetään Barcelonassa 22.-25.2.2016. Laite tule myyntiin vuoden 2016 toisella neljänneksellä valituilla markkina-alueilla. Lisää tietoa tuotteesta ja sen saatavuudesta löydät osoitteesta http://www.snowfoxfamily.com

About Kii

Kii enables customers across the world to rapidly create compelling IoT solutions with its scalable, easy to use and feature rich IoT platform. The global platform enables all three layers of a typical IoT solution (things, services, apps), thereby significantly reducing the time it takes to create solutions, freeing up the customer to focus on their solution differentiation. Kii provides a flexible deployment model (public cloud, dedicated cloud, private cloud) globally, thereby enabling seamless solution deployment for customers of all sizes. In addition to the platform, Kii’s ecosystem initiatives (like Space) also enable customers to distribute their solutions in premier carrier and retailer channels. https://en.kii.com Follow Kii @KiiCorp on Twitter

Haltian on entisten Nokian työntekijöiden vuonna 2012 perustama yritys, joka työllistää maailmanluokan huipputeknologiaosaajia elektroniikkasuunnittelussa ja tuotteistuksessa. Tänä vuonna Haltian valittiin ensimmäisenä suomalaisena yrityksenä mukaan Telefonican Open Future Program –ohjelmaan. Haltianilla työskentelee lähes sata huippuosaajaa eri aloilla, kuten mekaniikkasuunnittelu, radioteknologia ja ohjelmistosuunnittelu. Haltian valittiin vuoden start up –yritykseksi vuonna 2014, ja se on myös Pohjois-Suomen nopeimmin kasvava yritys. Lisätietoja osoitteesta http://www.haltian.com @haltian löytyy myös Twitteristä