Islantilainen Genki Instruments saa apua uuden ääniefektejä kontrolloivan älysormuksen kehittämiseen Haltian Oy:ltä

Haltian Oy, Genki Instruments

Julkaistavissa heti

Wave on sormuksen muodossa oleva MIDI-kontrolleri jolla voi kontrolloida ääntä, tehdä efektejä ja lähettää käskyjä käden liikkeillä. Aivan uudenlainen sormus on kehitetty yhteistyössä muusikoiden kanssa ja sitä voi käyttää kaikilla yleisillä musiikkiohjelmilla.

Oululainen IoT- ja tuotekehitystalo Haltian on auttanut Genki Instrumentsia tuotteen saamisessa massatuotantoon. Haltian kehitti startup-yritykselle mekaniikkakonseptin, tuotantosuunnitelman ja konsultoi yritystä muun muassa mekaniikan toimittajissa, logistiikassa, testauksessa ja tuotteen sertifioinnissa. Haltian on toiminut älysormusten parissa myös tunnetun Oura-sormuksen kanssa.

Haltianin toimitusjohtaja Pasi Leipälän mukaan Wave on ollut hieno projekti, joka toteutui ajallaan läheisen yhteistyön ja hyvän vision ansiosta. “On hienoa työskennellä Genki Instrumentin kaltaisten yritysten kanssa, joiden vision voimme toteuttaa.” Leipälä toteaa.

Wave on “one-size-fits-all” -sormus, jossa on kolme nappia, jopa 8 tunnin akunkesto, LED näyttö ja Bluetooth.

Jon Helgi, Genki Instrumentsin suunnittelupäällikkö, kommentoi Haltianin osaamisen olleen tärkeä lisä heidän pieneen tiimiinsä. “Oli kyseessä sitten mekaniikan suunnittelu, projektin johtaminen, sertifikaattien hakeminen, antennit tai tuotetestaus, Haltian auttoi viemään asiat seuraavalle tasolle” Jon jatkaa.

Wave saapui markkinoille kesäkuussa 2019 ja on saatavilla osoitteessa https://genkiinstruments.com/.

Genki Instruments

Genki Instruments on Islantilainen teknologiayritys Reykjavikista. Genki Instruments yhdistää kauniin muotoilun, huipputeknologian ja toiminnallisuuden. http://genkiinstruments.com/

Haltian on tarjonnut laitevalmistajille maailmanluokan tuotekehitys- ja suunnittelupalveluja vuodesta 2012. Haltianin kehittämä, todistetusti toimiva IoT-teknologia-alusta Thingsee nopeuttaa laajoja IoT-käyttöönottoja. Vuonna 2018 johtava tutkimusyhtiö Gartner myönsi Haltianille Cool Vendor -tunnustuksen sen toimittamista IoT-palveluista, ja vuonna 2019 Haltianista tuli AWS Advanced Technology Partner -teknologiakumppani. Haltian on taustatekijänä monissa kansainvälisissä signature-tuotteissa, joista yksi on Oura-älysormus. Haltianin Specim IQ -hyperspektrikuvauslaitteelle toteutettu suunnitteluratkaisu voitti vuonna 2018 arvostetun Red Dot Design Award -palkinnon. Lisätietoja: https://www.haltian.com

Lisätietoja