Haltian julkistaa uusia Thingsee tuotteita ja avaa toimipisteen Espooseen

Haltian julkisti järjestämässään Thingsee IoT Summit -tapahtumassa uusia Tuotteita omaan Thingsee IoT-alustaansa ja ilmoitti avaavansa toimipisteen Espooseen palvellakseen paremmin alueella toimivia asiakkaitaan. Haltianin IoT -liiketoiminta on kovassa kasvussa, uusia asiakkuuksia syntyy lähes viikoittain.

Haltianin Thingsee siirtyy kohti 5G aikaa

Tänään julkistettiin Thingsee Mobile NB-1/M1 GATEWAY  laite, joka tuo nopeutta ja helppoutta uusien tuotteiden ja palveluiden kehittämiseen uutta Narrowband -IoT mobiiliteknologiaa käyttäen. Näin voidaan luoda uusia tuotteita, jotka ovat paitsi kustannustehokkaampia käyttää, niin virrankulutus on aiempia mobiiliteknologioita alhaisempi. Mobiilioperaattorit ympäri maailmaa rakentavat nyt NB-IoT/LTE-M verkkoja vauhdilla, jolloin uusi laitealusta tuodaan markkinoille sopivaan aikaan.

Thingsee NB-IoT LTE-M Laite

Uusi Thingsee -laite on kehitetty yritysasiakkaille, jotka rakentavat uusia teollisen internetin sovelluksia ja laite onkin jo koekäytössä useilla Haltianin asiakkailla. Thingsee NB-1/M1 GATEWAY laitteilla mm. testataan uusien NB-IoT ja LTE-M verkkojen ja verkkolaitteiden toimintaa. Lisäksi käynnissä on useita keskusteluja asiakkaille räätälöitävistä NB-IoT tuotteista, jotka voidaan tuotteistaa nopeammin pohjautuen Haltianin valmiiksi tuotteistamaan teknologiaan.

Lisäksi jo olemassa olevat sensorilaitteet kuten Thingsee DISTANCE ja PRESENCE saavat uuden päivityksen myötä lisää potkua. Ne tukevat jatkossa myös erilaisia bluetooth -teknologioita, kuten iBeacon ja Eddystone ja soveltuvatkin jatkossa useamman tyyppisiin asiakasratkaisuihin.

”Meillä on hyvä asema nopeasti kehittyvillä IoT-markkinoilla vahvan teknologia-alustamme myötä. Nyt voimme palvella entistä paremmin asiakkaita heidän tulevaisuuteen tähtäävissä hankkeissaan. Olemme vahvasti mukana 5G-kehityksessä ja nyt julkaistu tuote on ensimmäinen konkreettinen esimerkki osaamisestamme.” kertoo Pasi Leipälä, Haltianin toimitusjohtaja

Haltianin Thingsee -alusta laajenee myös tavaroiden ja hyödykkeiden 3D paikannukseen osana kokonaispalvelua

Tänään Haltian julkistaa uuden merkittävän ominaisuuden alustaansa. Tähän asti sensoriverkoissa yksittäisen laitteen paikannus on ollut summittaista ja lähinnä pinnalla tapahtuvan etäisyyden perusteella tehtyä. Haltian tuo merkittävän parannuksen yritysten digitalisaatiohankkeisiin esittelemällä kolmannen paikannusulottuvuuden, jolloin erilaiset tuotteet ja laitteet voidaan paikallistaa sisätiloissa 3-ulotteisesti. Esimerkiksi monikerroksiset varastointijärjestelmät hyötyvät uudesta innovaatiosta merkittävästi.

Haltianilla on teknologia jo testauksessa ensimmäisillä asiakkailla ja tarkoituksena on julkistaa ensimmäiset kaupalliset järjestelmät tämän vuoden aikana.

Haltian avaa uuden toimipisteen pääkaupunkiseudulle ja  sen vetäjäksi tulee Tom Lindgren 1.4.2018 alkaen

Haltian avaa toimipisteen pääkaupunkiseudulle palvellakseen kotimaisia asiakkaitaan entistä paremmin. Tarkoituksena on tuoda nopeutta asiakasrajapintaan ja lisäksi myös hyötyä paikallisesta ekosysteemistä. Espoon toimipiste tulee lisäksi vahvistamaan Haltianin konsultointiliiketoimintaa. Asiakkaille tullaan jatkossa tarjoamaan entistä enemmän korkean lisäarvon palveluita liittyen esimerkiksi teknologiavalintoihin tai muotoilupalveluihin.

Tom Lindgrenillä on vahva kokemus kaupallisten IoT-ratkaisujen tuotteistamisesta ja ymmärrys siitä mitä vaaditaan onnistuneeseen lopputulokseen. Aiemmin hän on työskennellyt johtajana muun muassa Samsungilla ja Nokialla.

”Suuri osa kotimaisista yrityksistä toimii pääkaupunkiseudulla, joten koemme laajentumisen tuovan meille paljon hyötyä asiakasrajapintaan. Voimme reagoida entistä nopeammin ja lisäksi yhteistyö useiden kumppaneidemme kanssa tiivistyy entisestään.” Leipälä summaa uuden toimipisteen hyötyjä.

Pasi Leipälä, Toimitusjohtaja, Haltian Oy p. 040 543 4579 pasi.leipala@haltian.com

Ville Ylläsjärvi, Markkinointijohtaja, Haltian Oy p. 050 486 9981 ville.yllasjarvi@haltian.com

Haltian Oy on oululainen, entisten nokialaisten vuonna 2012 perustama langattoman teknologian innovatiiviseen tuotekehitykseen ja tuotteistukseen erikoistunut korkean tason laitteisto-, ohjelmisto- ja tuotesuunnittelutalo. Me pystymme tuotteistamaan kaikenlaiset sensori- ja mobiiliteknologian langattomat ratkaisut, miniatyyrimekaniikoista teolliseen internettiin. IoT -laitealustamme Thingsee mahdollistaa monenlaiset teollisen internetin ratkaisut nopeasti avaimet käteen toimituksena. Tavoitteenamme on nousta Euroopan merkittävimpien IoT-ratkaisu- ja laitesuunnittelutalojen joukkoon.

Headquarters

Yrttipellontie 1D