Vuoden 2014 oululainen Start Up –yritys

Mediatiedote / Haltian Communications, Oulu, 16.4.2015

Haltian Oy palkittu “Vuoden 2014 oululainen Start Up –yritys” yrittäjäpalkinnolla

Oulun kaupunki on valinnut Haltian Oy:n vuoden 2014 oululaiseksi Start Up –yritykseksi. Haltian on syyskuussa 2012 perustettu oululainen ict-alan yritys jonka perusliiketoimintaa on langattoman teknologian innovatiivinen suunnittelu, tuotekehitys ja tuotteistus asiakkailleen globaalisti. Yritys on jo saavuttanut merkittävän aseman maailmanluokan laitteisto-, ohjelmisto- ja tuotesuunnittelutalona, ja se työllistää Oulussa jo 75 henkilöä.

Yrittäjäpalkinnon saannin kriteereinä olivat yrityksen nuori ikä, liikeidean omaperäisyys ja innovatiivisuus, positiivinen aktiivisuus omassa toimintaympäristössään, sekä kasvun ja työpaikkojen luominen alueella.

Haltianin henkilökunnan ylivoimainen mobiiliteknologiaosaaminen on vahva kilpailuvaltti maailmalla. Haltian kykenee tuotteistamaan kaikenlaiset sensori- ja mobiiliteknologian langattomat ratkaisut miniatyyrimekaniikoista teolliseen internetiin. Yritys on toiminut koko kaksi ja puoli -vuotisen historiansa aikana tulorahoitteisesti, kasvattaen liikevaihtoaan vuonna 2014 jo lähes kahdeksaan miljoonaan euroon.

Yritys panostaa palveluliiketoiminnan lisäksi vahvasti myös uusien innovaatioiden kehittämiseen ja tuotteistamiseen kansainvälisille markkinoille. Haltianin ensimmäinen, ihmelaitteeksikin kutsuttu, oma fyysinen tuote on Thingsee One, kehittäjille suunnattu älykäs sensorilaite asioiden internetin monipuoliseen hyödyntämiseen.

Haltianin toiminnan yksi perusperiaate on ollut, että koko henkilöstö vastaa laadusta ja yrityksen tavoitteiden toteutumisesta. Yrityksen arvoissa on vahvasti pohjoissuomalaisen osaamisen tukeminen ja alueen maailmanluokan osaajien työllistäminen mahdollisimman mielenkiintoisiin ja haastaviin tehtäviin myös tulevaisuudessa. Olemme Haltianilla todella otettuja saamastamme kunniasta, ja teemme jatkossakin lujasti töitä niin yrityksen, kuin Pohjois-Suomenkin hyväksi.

Lisätietoja antavat:
Pasi Leipälä, Toimitusjohtaja, Haltian Oy pasi.leipala@haltian.com, +358 40 5434579

Heini Tuorila, Markkinointijohtaja, Haltian Oy heini.tuorila@haltian.com, +358 40 7096512