Omata julkaisee maailman ensimmäisen analogisen nopeusmittarin GPS-paikannuksella

LOS ANGELES / OULU – 5.4.2016

HALTIAN OY:N ASIAKAS, OMATA, JULKAISEE MAAILMAN ENSIMMÄISEN ANALOGISEN NOPEUSMITTARIN GPS-PAIKANNUKSELLA

OMATAn pyörämittari yhdistää klassisen suunnittelun tämän päivän huipputeknologiaan

Haltianin asiakas, OMATA (http://omata.com), esittelee tänään Kickstarter-joukkorahoituskampanjassaan maailman ensimmäisen analogisen nopeusmittarin GPS-paikannuksella ja sensoritoiminnoilla. OMATA One nopeusmittari on suunniteltu aktiivipyöräilijöille, jotka arvostavat tyylikästä muotoilua, puhtaita linjoja ja huipputeknologiaa.

Nopeusmittarin älykkyys tulee GPS paikannuksesta ja pienoistietokoneesta, joka tallentaa sensoridatan huipputarkasti loppukäyttäjän haluaman sovelluksen hyödynnettäväksi. OMATA One’n mekaaninen nopeusmittari näyttää pyöräilyn olennaisimmat parametrit eli nopeuden, matkan, nousumetrit ja ajetun ajan, nopeasti luettavassa analogisessa muodossa, jotta pyöräilijä voi keskittyä olennaiseen: itse pyöräilyyn.

OMATAn perustajat uskovat huippumuotoilun ja teknologian yhdistämiseen: ”Ammattilaistason pyöräilyssä kaiken pitää olla yhtä selkeälinjaista, innostavaa ja kaunista, kuin pyöräilyn itse. OMATAn tiimissä kunnianhimo ja tavoitteellisuus yhdistyvät tuotteen kauniiseen muotoiluun ja toimintojen tarkoituksenmukaisuuteen.”

OMATA One nopeusmittari on hankittavissa Kickstarter-joukkorahoituspalvelusta huhtikuun 5. päivä alkaen. Arvioitu myynnin aloitus ajoittuu helmikuulle 2017. Laitteen tuotekehitys ja valmistus tapahtuu Oulussa. Lisätietoja saatavuudesta löytyy myös yhtiön sivuilta omata.com.

OMATA INC

Ryhmä entisiä nokialaisia suunnittelijoita, insinöörejä ja tuotespesialisteja perusti OMATAn Los Angelesissa hyödyntääkseen tuotesuunnittelutaustaansa pyöräilyn maailmaan. Heitä kaikkia yhdistää rakkaus huipputeknologiaan, muotoiluun ja pyöräilyyn. OMATAn arvoissa on tuoda laadukkaita, käyttäjäystävällisiä ja edistyksellisiä tuotteita pyöräilyn maailmaan. Lisätietoja http://omata.com ja info@omata.com

Seuraa myös somessa:
Instagram @omata_la
Twitter @omata
LinkedIn https://www.linkedin.com/company/omata Facebook https://www.facebook.com/omataprecision/

HALTIAN OY

Haltian Oy (http://www.haltian.com) on oululainen langattoman teknologian innovatiiviseen tuotekehitykseen ja tuotteistukseen erikoistunut korkean tason laitteisto-, ohjelmisto- ja tuotesuunnittelutalo. Me pystymme tuotteistamaan kaikenlaiset sensori- ja mobiiliteknologian langattomat ratkaisut, miniatyyrimekaniikoista teolliseen internetiin, työllistäen jo noin 80 työntekijää Oulun alueella.

Lisätietoja: Haltianin markkinointijohtaja Heini Tuorila, puh. +358 40 7096512