Thingsee mukaan Suomen ensimmäiseen AEC Hackathoniin

Thingsee mukaan Suomen ensimmäiseen AEC
Hackathoniin 6-8.11.2015

AEC Hackathon (architecture, engineering, construction) tuo rakentamisen eri toimijat kuten suunnittelijat, rakentajat ja rakennusten ylläpitäjät yhteen uusien teknologioiden kanssa. Tapahtuman tarkoituksena on kokeilla ja saada aikaan uusia ratkaisuja rakentamisen alalle, sekä rakentaa yhteistyötä toimijoiden välille. Suomalaisen Haltian Oy:n tytäryhtiö Thingsee on tapahtumassa mukana yhteistyökumppanina.

AEC Hackathon on 48-tuntinen tapahtuma, jossa yhdistyvät perinteinen hackathon ja workshop – sessiot. Tapahtumaa on järjestetty eri puolilla Yhdysvaltoja, ja nyt se saadaan myös Suomeen. Tapahtuma on osa Slush Hacks – konseptia ja se järjestetään 6-8.11.2015 Teklan pääkonttorin tiloissa Espoossa.

Oululainen Thingsee lähtee tapahtumaan mukaan yhteistyökumppanina tarjoamalla Thingsee One -laitteita kilpailijoiden käyttöön. Thingsee One on älykäs kehityslaite asioiden internetin sovellusten ja ratkaisujen kehittämiseen ja se soveltuu erinomaisesti hackathon käyttöön avoimen ohjelmointirajapinnan, ohjelmistokehityspaketin sekä monipuolisten sensoreiden ja yhdistettävyytensä puolesta.

“Haluamme saada uusimmat työkalut ja mielenkiintoisimmat laitteet tiimien käyttöön. Thingsee One on helposti muunneltava ja erittäin kestävä sensorilaite, joka on kuin tehty rakennusteollisuutta ja AEC Hackathonia varten. Innolla odotamme, millaisia käyttötapauksia teollisuuden ammattilaiset ja koodaajat yhdessä keksivät laitteelle rakennustyömailla tai rakennusten käytössä ja ylläpidossa”, kommentoi Teemu Lehtinen, tapahtuman paikallinen järjestäjä ja koordinaattori.

Lisää tietoa tapahtumasta ja yhteistyöstä löytyy Thingseen blogista.
Ohessa myös Tapahtuman omat sivut.

Lisätietoa:

Pasi Jokinen, Toimitusjohtaja, Thingsee